11 Μαρ 2016
Μάρτιος 11, 2016

Βροχή και Υδρολίσθηση

0 Comment

Τους χειμερινούς μήνες του έτους, η βροχή αποτελεί μία επιπλέον έννοια για τους οδηγούς και η υδρολίσθηση παραμονεύει. Ας δούμε πως την αποφεύγουμε και τι προσέχουμε, από την Σχολή Οδηγών Drive Way Βερούχης.

Τους χειμερινούς μήνες του έτους, η βροχή αποτελεί μία επιπλέον έννοια για τους οδηγούς. Ένα από τα πιο επικίνδυνα φαινόμενα, που μπορεί να δημιουργηθεί, όταν κινούμαστε σε βρεγμένο οδόστρωμα, είναι η υδρολίσθηση.

Τι είναι η υδρολίσθηση;

Το φαινόμενο κατά το οποίο, οι τροχοί του αυτοκινήτου «πλανάρουν» πάνω σε ένα λεπτό στρώμα νερού και η πρόσφυση των ελαστικών είναι πολύ μικρή, ονομάζεται υδρολίσθηση.

Τα ελαστικά μπορούν να αποβάλουν κάποια ποσότητα νερού, ώστε το πέλμα να μη χάνει την επαφή του με το βρεγμένο οδόστρωμα. Αυτό βέβαια γίνεται μέχρι κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα, την οποία αν ο οδηγός ξεπεράσει, τότε ξεπερνάει και τη δυνατότητα αποχέτευσης των ελαστικών, με αποτέλεσμα μία μικρή ποσότητα νερού, μεταξύ του ελαστικού και του δρόμου, να εμποδίζει την επαφή τους.

Όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του οχήματος στο βρεγμένο οδόστρωμα, τόσο μειώνεται η επιφάνεια επαφής του ελαστικού με αυτό. Στα 100 χλμ./ώρα το πέλμα πατάει εμφανώς λιγότερο από όταν η ταχύτητα είναι 60 χλμ./ώρα, με αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της πρόσφυσης.

Τι κάνουμε σε περίπτωση υδρολίσθησης:

  • Κρατάμε το τιμόνι σταθερό στην προεπιλεγμένη πορεία.
  • Δε φρενάρουμε απότομα, γιατί υπάρχει κίνδυνος απώλειας του ελέγχου.
  • Κατεβάζουμε ταχύτητα ή αφήνουμε το γκάζι προοδευτικά, για να μειώσουμε την ταχύτητα του οχήματος.
  • Αναμένουμε τα ελαστικά να ανακτήσουν την πρόσφυσή τους.

Τι να προσέχετε όταν βρέχει και οδηγείτε

  • Όταν κινείστε σε αστικά κέντρα, απαιτείται σεβασμός στους πεζούς και τους μοτοσικλετιστές, καθώς τα «απόνερα» του οχήματός σας μπορούν να τους υποβάλλουν σε ένα ανεπιθύμητο (κρύο και βρόμικο) ντους.
  • Οι νερολακκούβες μπορεί να κρύβουν εκπλήξεις, μιας και το βάθος τους δεν μπορεί να εκτιμηθεί. Αποφύγετέ τες αν μπορείτε, διαφορετικά περάστε με πολύ χαμηλή ταχύτητα.
  • Επειδή η απόσταση ακινητοποίησης είναι σημαντικά μεγαλύτερη όταν η άσφαλτος είναι υγρή, πρέπει να κρατάτε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα προπορευόμενα οχήματα.
  • Προσοχή χρειάζεται κατά την προσπέραση, καθώς το σπρέι νερού μειώνει την ορατότητά σας.
  • Ακόμα πιο προοδευτική χρήση των πεντάλ είναι απαραίτητο να γίνεται στα πρωτοβρόχια. Μην πραγματοποιείτε ούτε απότομες αλλαγές πορείας και κατεύθυνσης.
  • Όσο μπορείτε να εκτιμάτε με το μάτι το τερέν στο οποίο κινείστε.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *